Hírek



2012. 06. 04.
Városi pedagógus nap Komáromban

„Osztani magad, hogy így sokasodjál, kicsikhez hajolni, hogy magasodjál, hallgatni Őket, hogy tudd a világot, róluk beszélni, ha szólsz a világhoz!” Váci Mihály idézett gondolataival vette kezdetét június 1-én a városi pedagógus nap a helyi Arany 17. Rendezvényközpontban.


Az ünnepségen Czunyiné Dr. Bertalan Judit kormánymegbízott asszony mellett, dr. Molnár Attila polgármester és a városvezetés több tagja is megjelent.

A program kezdeteként, Reményik Sándor: Öröktűz című versét, Tóth Dorottya, a Jókai Mór Gimnázium tanulója szavalta el, majd Czunyiné Dr. Bertalan Judit a Komárom-Esztergom megyei Kormányhivatal vezetője szólt a pedagógusokhoz.

Az idei tanév végeztével több pedagógus vonult vissza, hogy a sokévi lelkiismeretes, örömteli, ám gyakran fárasztó munka után immár nyugdíjasként pihenjék ki az elmúlt évtizedek hétköznapjait, - gondolatban azonban soha el nem szakadva a pályától, a gyermekektől, a kollégáktól.

Számukra a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma Pedagógus Szolgálati Emlékérmet adományozott.
Az emlékérmeket polgármester és Turi Bálint, oktatásért felelős alpolgármester adták át.

Emlékérmet vehetett át:

Kővári Györgynét, a Tóparti Óvoda óvónője

Kővári Györgyné 1973. óta végzi óvodapedagógusi munkáját. Eleinte az akkori Dobi István Gyermekvárosban, majd 1981-től, immár harmincegy éve folyamatosan a komáromi Tóparti Óvodában dolgozott. Szerény személyiség, szeretet és elkötelezettség jellemzi a gyermekekkel való munkáját. Mindig szem előtt tartotta, hogy az óvodás korosztály igényli a játékos tapasztalatszerzést. Kreativitása példaértékű. Hivatástudatának, szakmai tudásának minden fortélyát kihasználta, hogy a gyermekeknek örömteli óvodai életet teremtsen. Olyan óvodapedagógus, aki szeretett hivatását szolgálta közel negyven éven át, a gyermekekkel törődő, gondoskodó, a teljes személyiségre ható nevelőmunka művelőjeként.

Tatár Anna, a Szivárvány Óvoda óvónője

Tatár Anna a kecskeméti Óvóképző Intézet Gyakorló Óvodájában, az óvónőképzős hallgatók gyakorlati képzésének irányítójaként kezdte pályáját. Gyermekcsoportjait jó légkörben, következetesen nevelte, nevelőmunkáját a mai napig a mélységes gyermekszeretet hatja át. Hitoktatói diplomát is szerzett. Ez irányú tanulmányai megerősítették egyébként is szilárd erkölcsi tartását és elkötelezettségét. 1996-tól dolgozik a Szivárvány Óvodában, ahol sikeresen kamatoztatta addigi tapasztalatait, munkáját az elhivatottság és a következetesség jellemezte. Személye és tevékenysége óriási előrelépést jelentett az intézményi preventív gyermekvédelmi munkában. Eredményei, egyedi úttörő munkája követendő példaként szolgál.

Hódosi Istvánné, a Dózsa György Általános Iskola tanára

Hódosi Istvánné 1977-ben szerzett matematika-műszaki ismeretek és gyakorlatok szakos általános iskolai tanári diplomát. Ezt követően a Klapka György Általános Iskolában, majd annak jogutódjában a Szent Imre Római Katolikus Általános Iskolában dolgozott matematika és technika tanárként. 2001-től a Dózsa György Általános Iskolában folytatta pedagógusi munkáját. Ebben az intézményben fizikát, technikát tanított és tanulószobát vezetett. Szívesen tanítja a gyermekeket a mindennapi élet gyakorlati feladatainak megoldásaira. Az emlékérem és a vele járó oklevél még nem érkezett meg a minisztériumból, így azokat a tanárnő a későbbiek során veheti majd át.

Turi Józsefné, a Dózsa György Általános Iskola tanára

Turi Józsefné 1972. óta, szeptember 1-jén lesz negyven éve, hogy pedagógusként dolgozik. Pályája során nevelte-oktatta a gyermekeket Ácson, Csémpusztán, Nagyigmándon, a Dobi István Gyermekvárosban, majd 1982-től a Dózsa György Általános Iskola biológia-testnevelés szakos tanára. Osztályfőnökként meleg szeretettel gondoskodik tanítványairól, akik ezt aktivitással és különösen fegyelmezett magatartással viszonozzák. 13 éve tartja a környék iskolásainak az úgynevezett „Monostori Játékokat”. A település életében is aktívan részt vesz, - évek óta egyik szervezője Monostori Iskolák Találkozójának. Ezen kívül rendszeresen szép sikereket ér el tanítványaival a katasztrófavédelmi versenyeken. A testnevelés tanításában végzett munkája elismeréseként 2011-ben Komárom Város Testnevelője díjban részesült

Villám Ferencné, a Dózsa György Általános Iskola pedagógusa

Villám Ferencné pedagógus pályáját a Győr-Moson-Sopron megyei Veszkényben kezdte, majd 1976. óta a Dózsa György Általános Iskola tanítója. Munkája során folyamatosan képezte magát, ismereteket szerzett a mozgásterápia alkalmazásáról a tanulási nehézségek oldása érdekében, pszichofitness tanfolyamot végzett. Ismereteit folyamatosan alkalmazta pedagógiai tevékenysége során. Nyugodt természetével mindig pozitívan hatott tanítványaira, akik a felső tagozaton is kiegyensúlyozottak, nyugodtak, hordozva a tanítónéni által megkövetelt fegyelmet, önfegyelmet. A kolléganő látja el az iskola alsó tagozatán az ifjúságvédelmi felelős feladatot is.

Diós Ildikó, a Feszty Árpád Általános Iskola tanára

Diós Ildikó földrajz-rajz szakos tanárként tanított a szendi általános iskolában, majd városunkban, a Klapka György Általános Iskolában. Az intézmény egyházi fenntartásba vétele után két évig volt a Szent Imre Római Katolikus Általános Iskola igazgató-helyettese. 1999-től a Feszty iskola tanára. Szakmai tudását folyamatosan fejlesztette, többször vett részt művésztelepen, saját festményeivel szerepelt már városi, megyei, országos kiállításokon is. Tanítványai számtalan nemzetközi, országos pályázaton vettek részt és értek el kiemelkedő eredményeket. A gyermekek szeretik, tisztelik, hiszen dicsérő szavától a legbátortalanabbak is szárnyakat kapnak. Mindig élt a művészet személyiségformáló hatásával, vallja, hogy azok a gyermekek, akik értik a műalkotásokat, érzelmeiket pontosabban tudják felismerni és feldolgozni.

Nagy Tamásné Géringer Ágnes, a Feszty Árpád Általános Iskola pedagógusa

Géringer Ágnes pedagógus munkásságát Mocsán kezdte, 1981-től a Feszty iskola tanítója. Munkáját alapos szakmai tudással és pedagógiai érzékkel végezte. Külön foglalkozott dyslexiás gyerekekkel is. Ő volt az iskola ifjúságvédelmi felelőse. Kiemelkedő pedagógiai munkája elismeréseként 1989-ben miniszteri dicséretben részesült. A tehetséges tanulók mellett a gyengébb képességűek felzárkóztatására is nagy gondot fordított, korrepetálással, differenciált foglalkozásokkal igyekezett a megfelelő szintre hozni őket. Kollégái, tanítványai becsülik, tisztelik, szeretik.

Köteles Csabáné, a Feszty Árpád Általános Iskola tanára

Köteles Csabáné a mocsai kezdés után 1980-tól a Feszty iskola tanítója, majd magyartanára. Oktató-nevelő munkáját elhivatottsággal, odaadással és kifogyhatatlan türelemmel végezte. Tiszteletreméltó tárgyi tudásához, műveltségéhez évtizedek érlelte pedagógiai tapasztalat társult. A lelkiismeretes, igényes pontos munka nemcsak saját magával szemben támasztott követelmény, hanem a rábízott gyerekeket is következetesen erre nevelte. Nyitott, befogadó volt az új módszerek iránt és szívesen alkalmazta azokat. Tehetséges tanítványaival országos sikereket is elért a vers- és prózamondó, a helyesírási és a Kazinczy versenyeken. Több évtizedes munkája során folyamatosan vállalt osztályfőnöki megbízatást és az osztályfőnöki munkaközösség vezetőjeként dolgozott.

Nagyné Szabó Lenke, a Feszty Árpád Általános Iskola pedagógusa

Nagyné Szabó Lenke a nagyigmándi általános iskolában kezdte tanítói pályáját, majd az oligofrén-pedagógus diploma megszerzése után városunkban a Móra Ferenc Általános Iskolában tanított. 1985-től dolgozik a Feszty iskolában. Munkája során igyekezett olyan nevelési, tanulásszervezési módszereket alkalmazni, amelyek figyelembe veszik a tanulók eltérő hátterét, képességeit, segítik a legkülönbözőbb helyzetű tanulók együttnevelését. Szeretettel, gondoskodással, kellő szigorral segíti az állami gondozott gyermekek beilleszkedését, tanulmányi felzárkóztatását.1991-ben kimagasló pedagógiai munkájáért miniszteri dicséretben részesült, 2011-ben pedig Teleki Blanka Díjat kapott.

Deákné Varga Éva, a Petőfi Sándor Általános Iskola tanára

Deákné Varga Éva etei és bakonysárkányi pályakezdő évek után 1980-ban kezdett dolgozni a Petőfi Sándor Általános Iskolában történelem-orosz szakos tanárként. Munkája mellett főiskolán magyartanári, majd egyetemen történelemtanári diplomát szerzett. Következetes, a rendet, a fegyelmet és az aktív munkát várja el tanítványaitól. A tanítás mellet rendszeresen szervezte a gyerekek szabadidős tevékenységét is. Tanulmányi versenyekre is felkészítette őket, akik közül többen az országos megmérettetésen is megállták helyüket. Pedagógusi munkája elismeréseként 1990-ben Miniszteri Dicséretben részesült. 1997-től öt éven át volt az iskola igazgatója, mely megbízatás letelte után folytatta szaktanári tevékenységét az intézményben. Kollégái képviselete érdekében közösségi funkciókat is vállalt. Volt munkahelyi szakszervezeti titkár, jelenleg a Közalkalmazotti Tanács elnöke, és a humán munkaközösség vezetője.

Gábor Lászlóné, a Petőfi Sándor Általános Iskola tanítója

Gábor Lászlóné 1973. szeptemberétől folyamatosan a Petőfi iskola pedagógusa. A kezdetektől fogva alsó tagozatos gyermekekkel foglalkozott, osztálytanítóként végezte munkáját. Régi tanítványai a mai napig tisztelik, felnéznek rá. A csendes, halk szavú tanító néni élménydús programokat, kirándulásokat szervezett. Több éven keresztül kis énekkarosai városi rendezvényeken szerepeltek. Az általa felkészített gyermekek eredményesen vettek részt iskolai és városi versenyeken, pályázatokon. 1990-ben munkája elismeréseként miniszteri dicséretben részesült. Önzetlen, pontos, precíz munkájával segítette az iskola munkáját. Húsz éve az alsós munkaközösség vezetője.

Szakácsi Jánosné, a Petőfi Sándor Általános Iskola tanára

Szakácsi Jánosné 1976. szeptemberétől a Petőfi iskola orosz-történelem szakos tanára, aki munkáját mindig lelkesedéssel, felelősségteljesen végezte. Folyamatosan képezte magát: előbb könyvtárosi, majd német nyelvtanári végzettséget szerzett. Éveken át az oktató-nevelő munka mellett az iskolai könyvtárosi feladatokat is ellátta. Mindig szívügyének tekintette a gyerekekkel való foglalkozást. Tantárgyaihoz kapcsolódóan a tehetséges tanulók számára szakkört, a lemaradó diákjainak felzárkóztató foglalkozásokat szervezett. Tanítványai országos versenyeken komoly sikereket értek el. A szabadidő hasznos eltöltéséhez ötletekkel segítette kollégáit, a programok lebonyolításában aktívan tevékenykedett. Humorával, állandó jó kedvével nem csak a tanítványokat vidította fel, hanem munkatársait is. Kollégái, diákjai szeretik, tisztelik.

Tűzné Ser Ilona, a Petőfi Sándor Általános Iskola pedagógusa

Tűzné Ser Ilona a matematika-fizika szakos általános iskolai tanári diplomáját 1976-ban szerezte. Almásfüzitői és ácsi kezdet után 1977. szeptemberétől, immár harmincöt éve a Petőfi iskola tanára. A szaktárgyait tanította 2008-ig, ekkortól a felsős tanulók számára szervezett napközis, illetve tanulószobás foglalkozásokat vezeti. Megfelelő szaktárgyi tudás birtokában, változatos módszerekkel igyekezett a diákok számára megfelelő tudást biztosítani. Éveken át az intézmény diákönkormányzatának felsős vezetője volt. Tanítványai szeretik. Az iskola által szervezett szabadidős tevékenységeknek mindig aktív résztvevője volt. Szervezte a szaktárgyi versenyeket. Munkáját mindig a legjobb tudása alapján végezte.

Vagyon István, az Egressy Béni Zeneiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény művésztanára

Vagyon István 1977. óta tanára a komáromi zeneiskolának, mellette 1979-től a Győri Nemzeti Színház operatársulatának első fuvolása. Hangszerszeretetét, a lelkes muzsikálást 35 éve töretlen energiával hagyományozza növendékeire. Tanítványai szorgalmát, tehetségét, eredményes előmenetelét megyei, országos fafúvós versenyeken, fesztiválokon rendszeresen megmutatja. Több növendéke rangos elismerést szerzett különféle zenei versenyeken. Szakmai elhivatottságát példázza, hogy öt volt növendéke már sikeres, pályáját, példáját folytató fuvolatanár. Szívesen vállal bármilyen szereplést nem csak növendékei felkészítésével, de saját maga is örömmel muzsikál hangversenyeken és ünnepi alkalmakkor. Színes egyénisége, segítőkészsége, elhivatottsága, kollegialitása, optimista természete a tantestületi jó légkör fenntartásában meghatározó. Széles látókörű, művelt, tettre kész, mindig számítani lehet munkájára, segítségére, mindent megtesz annak érdekében, hogy a fiatalok szeressenek zenélni, élvezzék az együttmuzsikálás örömét. Igazi tanáregyéniség.

Töröttő Ferenc, a Kempelen Farkas Ügyviteli Alapítványi Szakközépiskola testnevelő tanára

Töröttő Ferenc azon túl, hogy maga is aktív szereplője volt a sportéletnek, testnevelés szakos végzettségével a sport iránti érdeklődést, szeretetet az évek során felnövekvő diáknemzedéknek is továbbadta. Pedagógus pályáját Tatán, a Bláthy Ottó Ipari Szakmunkásképző Iskolában kezdte, ahol húsz éven át tanított. Közel egy évtizedig a Kempelen Középiskola és Kollégium főállású testnevelője. Személyéhez fűződik az évről évre több száz gyermeket megmozgató, 1994-ben alapított Nemzetközi Kempelen-kupa sportverseny. Tanítványai tisztelik és szeretik őt. Diákjaival rendszeresen érmes helyezéseket ért el. Munkáját a művelődési miniszter dicsérettel, a fenntartó Kempelen-díjjal ismerte el. Több évtizedes pedagógiai tevékenysége alapján elismert pedagógus. Szakmai tudásáért, pedagógiai munkájáért, kimagasló emberi humánumáért, kiváló kollegalitásáért megbecsülés övezi.

Az idei pedagógusnap azon ritka alkalmak egyike, amikor intézményvezetőktől is elköszöntünk.

A minisztérium Pedagógus Szolgálati Emlékérmet adományozott Hojka Jánosnénak, a Dózsa György Általános Iskola igazgatójának.

Hojka Jánosné 1971. óta tanít a Dózsa iskolában. Előbb tanítói, később magyartanári, majd történelemtanári diplomát szerzett. Tanári munkáját biztos szakmai ismeretek birtokában végzi. Legfőbb oktatói értékei a lelkiismeretesség és a következetesség. Fontos számára, hogy kiegyensúlyozott, biztos tudással rendelkező tanulók hagyják el az általános iskolát. A tantestületben mindig népszerű volt, véleménye mértéktartó, komoly, megbízható. Higgadt, kiegyensúlyozott egyéniségével a pedagógusoktól és a diákoktól is türelmet, nyugalmat vár el. Elvárásainak teljesülését következetesen ellenőrzi, számon kéri; ennek ellenére pedagógusok és diákok mindenkor számíthatnak a az emberi és a szakmai segítségére. Olyan vezető, aki megfelelő szakmai tekintéllyel rendelkezik, munkájával elősegítette, hogy az iskola megőrizte hagyományait és elérte jelenlegi eredményeit, megbecsülését.

A másik intézményvezető, akitől elköszöntünk, Méry Anasztázia, az Egressy Béni Zeneiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény igazgatója.

Méry Anasztázia 1976. óta dolgozik a zeneiskolában hegedűtanárként. Az intézmény igazgatói feladatait 1981-től látja el. Pályája kezdete óta elhivatottsággal ügyel arra, hogy szakmai felkészültsége egyre nagyobb szintű legyen, ezért munkája mellett rendszeresen játszott szimfonikus zenekarban.
Irányítása alatt az intézmény egyre nagyobb elismertségre tett szert, s teljesült ki az iskola művészetformáló tevékenysége, bekapcsolódása a város kulturális és művészeti életének alakításába. Folyamatosan kutatta az intézmény fejlesztésének lehetőségeit. Igyekezett elébe menni a korunk diktálta új kihívásoknak. Fő elve, hogy egy művészeti iskolának ápolnia kell azokat a klasszikus esztétikai értékeket, melyek kiveszőben vannak napjaink erősen profitorientált és fogyasztói világában. Legfőbb tanári értékei a lelkiismeretesség, a következetesség és a nem szűnő kitartás céljai elérése érdekében. Egyénisége, személyes kisugárzása erőt, biztatást ad úgy a pedagógusoknak, mint a tanulóknak. Színvonalas pedagógiai munkáját 1984-ben Kiváló Munkáért kitüntetéssel ismerték el.

A Pedagógusnap alkalmából Komárom Város Képviselő-testülete „Komárom Város Pedagógiai Díja” kitüntetést adományozta:

Sáriné Burián Máriának, a Szőnyi Színes Óvoda vezető óvónőjének.

Sáriné Burián Mária 1974-től dolgozik a Színes Óvodában. Óvónőként a gyermekszeretet, a szakmai felkészültség és hivatástudat jellemezte a munkáját, rugalmasan alkalmazkodott a változó világ kihívásaihoz. Ezért két ízben is – 1980-ban és 1991-ben – miniszteri dicséretben részesült. 1997-től vezetője az intézménynek. Vezetői munkáját nem a hagyományos értelemben vett döntéshozó, végrehajtó, ellenőrző tevékenységben látja, inkább a mai igényeknek megfelelő koncepciót, stratégiát, információt nyújtó, tanító és ösztönző vezetőként jellemezhetjük. Támogatja az óvodapedagógusok nevelési elképzeléseit, az intézmény fejlesztésére vonatkozó ötleteit, nyitott a szakmai újításokra, támogatja a szakmai szabadságot. Élen jár az újszerű és hatékony pedagógiai módszerek bevezetésében. Menedzser típusú vezető, aki felkészültségével, nyitott, rugalmas vezetői stílusával, valamint ösztönző együttműködésével hatékonyan irányítja az intézményt, melynek eredménye az a légkör melyhez ragaszkodnak a Színes Óvodába járó gyermekek, a szüleik és a pedagógus közösség.

Szilli Ákos, az Egressy Béni Zeneiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanára részére.

Szilli Ákos 1985. óta tanít a zeneiskolában. A gyermekek szeretik közvetlen, baráti stílusáért. Tanítványai nem csak a helyi hangversenyeken mutatkoznak be, de feltűnnek számos megyei, regionális illetve országos megmérettetésen is. A trombitások kiváló eredményeket érnek el. Ilyenek: a Veszprémi Regionális Trombitaverseny arany minősítése minden alkalommal, az országos trombitaverseny 2. helyezése és különdíja. Az utóbbi öt évben hét arany, öt ezüst minősítéssel, két különdíjjal és két nívódíjjal tértek haza tanítványai. Jelen tanévben egyik növendéke egy országos különdíjjal, két regionális nívódíjjal és egy megyei első helyezéssel igazolta muzsikusi felkészültségét és tanára pedagógiai munkájának hatékonyságát. Veszprémben, immár harmadik alkalommal kapott Szilli Ákos legjobb felkészítő tanári különdíjat a közép és észak-dunántúli régióban. Két tanítványa felvételt nyert zeneművészeti szakközépiskolába, köszönhetően tanáruk lelkesítő, eredményes felkészítésének.

A Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat Kultsár István Szakközépiskolája és Szakiskolája tanára, igazgató-helyettese, Szitás Józsefné részére.

Szitás Józsefné, gyors- és gépírás szakos tanár 1981-től tanít az intézményben. Osztályfőnöki, munkaközösség-vezetői megbízatásai után 1997-től az igazgató-helyettesi feladatokat látja el. Tanítványai között voltak országos helyezettek és olyan tanulók, akik gyorsírásból szintemelő szakmai vizsgát tettek. A szakközépiskola képzési profiljának bővítése új kihívást jelentett számára. Így megszerezte a szakközgazda oklevelet is. Ismereteit felhasználva jelenleg a szakképző évfolyamos hallgatóknak üzleti adminisztrációt tanít. Feladata volt a középiskola szakmai képzésének kidolgozása és irányítása. A kétszintű érettségi vizsga bevezetésével egy időben kollégáival sikeresen valósították meg a gépírás és az információkezelés érettségi vizsgatantárgy akkreditációját. Továbbra is folyamatosan képzi magát: megszerezte a család- és gyermekvédő tanár szakképzettséget, s jelenleg a közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szakon tanul. Szakmai munkássága példaként állítható.

Intézményünk, a Jókai Mór Gimnázium története hetven évvel ezelőtt úgy indult, hogy a Magyar Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium, Komárom város kérésére elindított a városban, az 1942/43-as tanévben egy I.-IV. évfolyamokkal működő leánygimnáziumot, Komáromi Magyar Királyi Leánygimnázium néven a római katolikus hitközség által díjtalanul felajánlott iskolahelyiségekben, az Isteni Megváltóról nevezett apácák zárdájában.

Az idők során az iskola elnevezése többször változott, 1950-ben Állami Általános Gimnázium volt, majd az 1950-51-es tanévben felvette Jókai Mór nevét. 1964-ben költözött az intézmény a jelenlegi épületébe, addig, 22 éven át a Petőfi Sándor Általános Iskola épületének felében működött. Az 1963-64-es tanévben profilbővítés történt: az intézményben a gimnázium mellett mezőgazdasági szakközépiskola is elkezdte működését. Ilyen szakmai osztály 1974-ben vizsgázott utoljára. Az intézmény hetven éven át tartó változatos, és dicséretes pedagógiai munkáját végigkövetni idő hiányában most nem áll módunkban.

A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma a Jókai Mór Gimnázium részére, fennállásának 70. évfordulója alkalmából a Miniszteri Elismerő Oklevelet adományozta, amelyet Szabóné Dr. Mühlenkampf Erika igazgatónő vett át.


Galéria: Pedagógus nap 2012